Wdrażając zasady PEP®, najczęściej odnosimy je do pracy przy biurku. Zasady te są jednak tak uniwersalne, że można je zastosować także w domu organizując sobie kuchnię, łazienkę, szafy, itd..
PEPowanie w domu?
Dam przykład: organizacja … naczyń i sztućców w zmywarce.
Na ogół nie mamy kłopotu z układaniem w zmywarce kubków, szklanek, talerzy, bo łatwo jest OD RAZU zidentyfikować miejsca, gdzie powinno się je ułożyć. Po zakończonym cyklu zmywania jest łatwo i szybko wyjąć naczynia, bo talerze znajdują się w „Departamencie: TALERZE”, kubki i szklanki – w „Departamencie KUBKÓW i SZKLANEK”, itd.
Kłopot pojawia się, gdy chcemy szybko powkładać do szuflady umyte noże, łyżki i widelce, bo na ogół są one chaotycznie wrzucane do koszyka zmywarki.
Gdy uświadomiłam sobie, że ODKŁADAM wyciąganie sztućców, aby ułożyć je w szufladzie, postanowiłam ZORGANIZOWAĆ dla nich miejsce w koszyku, w momencie wkładania ich do zmywarki: oddzielnie wkładam łyżki, oddzielnie noże i oddzielnie widelce. Dzięki temu jest mi znacznie łatwiej i szybciej zorganizować ich układanie w szufladzie.
PEP® jest programem, który uczy organizowania się. Tę umiejętność możemy ćwiczyć przy każdej okazji: i w pracy i w domu. Cel jest jeden: chodzi o to, by było nam łatwiej żyć!
PS: Noże kuchenne myj ręcznie, bo w zmywarce tępi się ich ostrze 🙂