[:pl]Lista Zadań jest narzędziem często niedocenianym, bo wykorzystywanym w bardzo ograniczonym zakresie. Oto kilka podpowiedzi, jak można posługiwać się nią w Outlooku.
Możesz:
Są na niej zarówno oflagowane maile oraz krótkie sprawy zapisane „z ręki”. Jeśli do realizacji na dany dzień jest sporo, skumuluj je w jeden blok i zarezerwuj czas w kalendarzu na ich realizację.
Polecam nadać zadaniu kategorię i w ramach kategorii zapisywać wszystkie kolejne kroki związane z realizacją tematu.
Jeśli w realizację zadania zaangażowanych jest więcej osób, możesz w polu przeznaczonym na notatki nadpisywać konkretne kroki z podaniem dat, umieszczać wersje dokumentów, nad którymi pracuje Grupa i zadanie przesyłać innym (funkcja: „prześlij dalej”). Dzięki temu na bieżąco wszyscy wiedzą, na jakim etapie procesu są, jakie były zmiany w dokumentach i kiedy jest deadline.
Warto wykorzystać możliwość filtrowania według: kategorii, zadań aktywnych, wg osób odpowiedzialnych, itd.
Dobrze jest ustawić w Ustawieniach Domyślnych w opcji „zwijanie/rozwijanie” opcję „wszystko zwinięte”. Wówczas można komfortowo pracować nad konkretną, jedną kategorią. Czytelniejszy jest też wtedy obraz zadań delegowanych innym.
Korzystając z powyższych podpowiedzi, wybierz sobie taką opcję korzystania z listy zadań, która najtrafniej odpowiada zakresowi Twoich obowiązków.[:]