„Wielozadaniowość” to słowo znane większości. Oczekuje się od nas możliwości wykonywania wielu rzeczy naraz. Badania jednak potwierdzają, że działanie i myślenie na kilku różnych poziomach, niemalże w tym samym czasie, powoduje spadek efektywności.
Co zatem zrobić, by dać radę tym wszystkim zadaniom? Co zrobić by być bardziej efektywnym?
Zacznij je grupować, to znaczy:
– jeśli masz do wykonania kilka telefonów, wpisz sobie w kalendarz, że załatwisz je w godzinę np. między 10:00 a 11:00;
– jeśli masz do załatwienia kilka spraw na mieście ustal dzień, kiedy możesz je wszystkie zrobić, przyjrzyj się trasie jaką masz do pokonania i ustal w jakiej kolejności je załatwisz, uwzględniając nasilenie ruchu drogowego, godziny urzędowania, miejsce do parkowania oraz czas, jaki będziesz potrzebować na zrealizowanie danej sprawy;
– jeśli masz do zrobienia zakupy w centrum handlowym, pamiętaj, że przy okazji w tym miejscu możesz oddać pranie, dorobić klucz, naprawić zegarek;
– jeśli w pracy, każdego dnia, masz poczucie, że ilość spraw do załatwienia cię przerasta, postanów i zaplanuj, że sprawdzasz i odpowiadasz na maile tylko dwa razy dziennie np. o godz. 11:00 i 15:30.
Zobacz, ile minut jesteś w stanie zaoszczędzić i jak stajesz się bardziej efektywny!