Zdarza się nam kilka razy w roku, choćby właśnie w tym tygodniu, tak zwany Długi Weekend. Długi weekend ma to do siebie, że zachęca nas do zaplanowania sobie dodatkowych 2-3 dni na odpoczynek.
W praktyce znaczy to tyle, że każdy z nas może być nieobecny w pracy w różnych terminach. Dlatego warto powiadomić o swojej nieobecności w pracy, nawet jeśli jest ona krótka.
Uruchamiasz funkcję automatycznego powiadamiania i zastanawiasz się „Co napisać? Jak przekazać innym pełny komunikat?”
Oto przykład:
„Jestem nieobecny/nieobecna w biurze od … do…. z ograniczonym dostępem do skrzynki mailowej. Podczas mojej nieobecności zastępuje mnie …… (adres mailowy, ew. nr telefonu). W sprawach pilnych proszę o wysłanie wiadomości SMS pod nr telefonu….”
Każdy tekst powinien być przemyślany i dostosowany do konkretnej sytuacji. Warto więc zastanowić się, jakie informacje powinien zawierać, o czym chcemy w danej sytuacji powiadomić nasze otoczenie:
Na pewno warto jest kilka dni przed planowanym urlopem wpisać w stopkę standardowego podpisu, który masz w mailu, na przykład takie zdanie:
„Planowany termin urlopu: 29.04-05.05.2014”,
a pierwszego dnia po urlopie nie zapomnieć wyłączyć funkcję automatycznego powiadamiania (zaplanuj to OD RAZU!).
Jeśli masz inne sprawdzone sposoby dotyczące treści „urlopowego komunikatu”, napisz do nas! Chętnie podzielimy się tą wiedzą z innymi czytelnikami newslettera, bo w końcu wszystkim nam zależy na tym, aby pracowało się nam łatwiej 🙂