Do „przeszkadzaczy” zewnętrznych zalicza się telefony – stacjonarne i komórki.
Telefon komórkowy można zawsze wyłączyć lub wyciszyć sygnał, aby sobie nie przeszkadzać. Zresztą, nie w każdym momencie możemy i musimy odebrać telefon. Mamy przecież pocztę głosową. Zawsze można oddzwonić. Co zrobić, żeby nie tracić czasu na odsłuchiwanie wiadomości? Komunikat naszej poczty głosowej można zmieniać. Są tacy, którym może to pomóc zaoszczędzić sporo czasu. W komunikacie można zawrzeć informację, kiedy będziemy mogli odebrać telefon i u kogo szukać pomocy w nagłych przypadkach.
Nagranie nowego komunikatu nie trwa nawet minuty, a oszczędza czas. To rozwiązanie jest skuteczne i przydaje się handlowcom, osobom zarządzającym czy ludziom, którzy często mają spotkania, a muszą cały czas być w kontakcie z klientami.
Nagrajmy wiadomość, np. „Oddzwaniam między 14.00 a 16.00”. To zaoszczędzi wielokrotnych telefonów od tych samych osób. Pamiętajmy jednak, aby faktycznie oddzwaniać. W ten sposób określamy, jakie są nasze preferencje komunikacyjne i nie generujemy „przeszkadzaczy”. To też uczy ludzi, w jaki sposób można się z nami komunikować i buduje zaufanie. Mój klient wie, że oddzwonię i załatwię sprawę. Dla mnie z kolei to też ma zalety, bo BUDUJE tak cenną RUTYNĘ: mam określony czas na załatwienie telefonów i już nie muszę się nimi zajmować i o nich pamiętać.