Podczas pracy najważniejsza jest koncentracja. Trudno o nią kiedy pracujemy w pomieszczeniu z kilkoma czy nawet kilkunastoma osobami. Jak można sobie z tym poradzić?
Oto kilka wskazówek:
- Załóż słuchawki (posłuchaj ulubionej muzyki) albo użyj stoperów do uszu (jeśli nie możesz się koncentrować słuchając muzyki).
- Ustaw roślinę pomiędzy tobą o kolegą/koleżanką, z którą często rozmawiasz niekoniecznie o pracy.
- Ćwicz techniki koncentracji.
- Rób przerwy wg metody: 45-48 minut maksymalna koncentracja, potem krótka przerwa; rób przerwy na lunch/kawę; jeśli to możliwe wyjdź z biura.
- Zarezerwuj salkę do cichej pracy na kilka godzin dziennie.
- Wynegocjuj pracowanie w domu, np. 1 raz w tygodniu.
- Jeśli musisz pracować 1- 2 godz. w dużym skupieniu – stawiaj na stole napis: „NIE TERAZ, PROSZĘ, ZAPRASZAM PO … (np. godz. 12.00).
- Stwórz koalicję z osobami siedzącymi najbliżej siebie, które też będą orędownikami ciszy. Umów się, że nie rozmawiacie „ponad głowami” i że zwracacie uwagę tym, którzy głośno rozmawiają z kolegami. Próbujcie zrealizować ten pomysł przynajmniej w wybranym paśmie czasowym np. „nie rozmawiamy między biurkami w godz. 9.00 – 11.00”.
- Poproś kolegów, żeby wychodzili na korytarz, jeśli prowadzą dłuższe rozmowy prywatne z telefonu komórkowego.
Zrób to od razu, a zobaczysz ile czasu zaoszczędzisz i o ile więcej jesteś w stanie zrobić w godzinach pracy. Powodzenia 🙂