Czy zdajesz sobie sprawę, że:
– oszczędzając 15 minut dziennie – ZAOSZCZĘDZISZ 1,5 TYGODNIA ROCZNIE!
– oszczędzając 30 minut dziennie – ZAOSZCZĘDZISZ 3 TYGODNIE ROCZNIE!
– oszczędzając 60 minut dziennie – ZAOSZCZĘDZISZ 6 TYGODNI ROCZNIE!
(zakładając 40 godzinny tydzień roboczy i 240 dni roboczych w roku)
Jak to osiągnąć wykorzystując wiedzę z zakresu Prawa Parkinsona?
Dostosuj swoją pracę dotyczącą np. zajmowania się emailami do czasu, jaki przeznaczasz na jej wykonanie.
Zacznij od przeanalizowania swoich nawyków w zarządzaniu informacją elektroniczną.
Czy otwierając e-maila, OD RAZU na niego odpowiadasz lub OD RAZU podejmujesz decyzję, co z nim robisz?
DECYZJA oznacza:
Mam nadzieję, że:
– nie czytasz i nie przeglądasz wiadomości w chwili ich nadejścia, a jedynie wtedy, kiedy masz na to zaplanowany czas w Twoim kalendarzu,
– ustawiasz reguły automatycznego kierowania e-maili do odpowiednich folderów (takich jak np. newsletter),
– zlecasz u źródła skasowanie przesyłanych Ci nieistotnych informacji (np. usuwanie swojego adresu z list dystrybucyjnych).
Dzięki tym zasadom, stosowanym systematycznie, wyrobisz nawyk efektywnego zarządzania informacją elektroniczną.
Następnie, uwzgędniając specyfikę swojej pracy biurowej, zaplanuj w kalendarzu dwa, maksymalnie trzy 30-minutowe bloki czasowe na czytanie emaili. Jeśli zarezerwujesz na to zadanie tylko godzinę dziennie, istnieje o wiele większe prawdopodobieństwo, że właśnie w takim czasie je ukończysz!
W ten sposób możesz zaoszczędzić nawet nawet 15 minut dziennie, co da Ci w skali miesiąca ponad 5 godzin!
Mając na uwadze Prawo Parkinsona, możesz przeanalizować inne swoje nawyki związane z wykonywaniem czynności rutynowych w Twojej pracy i zaoszczędzić jeszcze więcej czasu 🙂