Mamy koniec stycznia i bardzo dobry moment na to, aby powiedzieć sobie “sprawdzam”. Sprawdzam, czy nadal mam tyle zapału, aby sprostać postanowieniom noworocznym. Sprawdzam, czy cele obrane w pierwszych dniach stycznia są nadal dla mnie ważne. Sprawdzam, ile udało mi się już osiągnąć.
To co koniecznie warto sprawdzać i to regularnie, niezależnie od tego czy masz, czy nie masz określone postanowienia noworoczne, to swoje biurko i przestrzeń, w której pracujesz. Oto „Dekalog PEP®” czyli sprawdzone sposoby zorganizowania swojej pracy w biurze tak, aby ułatwić sobie jej wykonywanie:
- Organizuj się w taki sposób, aby nie tracić czasu na szukanie tego, czego potrzebujesz.
- Zorganizuj swoje miejsce pracy tak, aby rzeczy których najczęściej używasz, znajdowały się w zasięgu ręki.
- Nie sprawdzaj nieustannie skrzynki odbiorczej; zajmuj się czytaniem e-maili w wyznaczonych porach.
- Zadbaj, aby pod koniec dnia pracy Twoja skrzynka odbiorcza była pusta.
- Rób rzeczy trudne i niemiłe OD RAZU, dzięki czemu zrobisz więcej w krótszym czasie.
- W ostatnim dniu tygodnia pracy ZAPLANUJ pół godziny na PLANOWANIE swoich zadań na kolejny tydzień.
- Planuj swoje zadania i monitoruj je tak długo, aż doprowadzisz je do końca.
- Będąc na zebraniach, lub pracując w „otwartej przestrzeni”, wyłączaj swój telefon komórkowy.
- Decyduj o tym, kiedy kończysz dzień swojej pracy i przestrzegaj tego.
- Traktuj swój kalendarz jak drogę do celu; na bieżąco sprawdzaj nadchodzące aktywności.
Życzymy skutecznej realizacji w 2020! Uda się, jeśli NIE będziesz jej ODKŁADAĆ.
Zespół PEPworldwide