Korzyści wynikające z grupowania obowiązków są znane i lubiane. Oczywiste jest, że szybciej uporasz się np. z rozmowami telefonicznymi, jeśli wykonasz je jedna po drugiej. Idealnym narzędziem, które pozwala w prosty sposób pogrupować w kalendarzu zadania jest formatowanie warunkowe – funkcja Microsoft Outlook, którą prezentowaliśmy Tobie w poprzednim artykule. Dzisiaj podpowiadamy jak sprytnie łączyć ze sobą poszczególne obowiązki.
Oto kilka pomysłów w jaki sposób można grupować i łączyć ze sobą zadania:
– jeśli masz do wykonania kilka telefonów, wpisz w kalendarz, że załatwisz je w godzinę np. między 10:00 a 11:00 i koniecznie znajdź dogodne miejsce, tak aby nikt w tym czasie Ci nie przeszkadzał; niezależnie od tego, ile telefonów masz do wykonania, albo jak wiele zadań masz zrealizować w określonym czasie, to zgodnie z prawem Parkinsona zrobisz to (”Praca wypełnia czas przeznaczony na jej wykonanie”);
– jeśli masz do załatwienia kilka spraw na mieście ustal dzień, kiedy możesz je wszystkie wykonać, przyjrzyj się trasie jaką masz do pokonania i ustal w jakiej kolejności je załatwisz, uwzględniając nasilenie ruchu drogowego, godziny urzędowania, miejsce do parkowania oraz czas, jaki będziesz potrzebować na zrealizowanie danej sprawy;
– jeśli masz do zrobienia zakupy w centrum handlowym, pamiętaj, że przy okazji w tym miejscu możesz oddać pranie, dorobić klucz, naprawić zegarek;
– jeśli w pracy, otrzymujesz na bieżąco maile, nie rozpraszaj się nimi i nie zaglądaj do skrzynki co 5 minut, tylko zaplanuj, że sprawdzasz i odpowiadasz na maile tylko dwa razy dziennie np. o godz. 11:00 i 15:30.
Sprawdź sam, czy grupowanie zadań pomoże Ci w szybszym i skuteczniejszym wykonywaniu Twoich obowiązków. Ja sprawdziłam. To działa!